bus

Idag följde min lille vovve Wilma med till stallet, hon tycker hästar är lite läskiga. Fast det skulle jag nog också tycka om jag mötte en varelse med lika stort huvud som hela mig ;) Det var så roligt när Ticken nosade på henne bakifrån och hon inte märkte något först och sedan flög rakt upp i luften^^ hehe men hon var jätteduktig.
Vi gick ut på lägdan i repgrimman, tränade mest grundövningar idag med såsom flytta bakdel, vända upp mot mig, backa mm. mm. Han var toppenduktig och lyssnade jättebra! Wilma sprang runt och nosade lite överallt från början men sedan gick vi ner en bit för lägdan och sprang uppför, det tyckte hon var jätteroligt och sprang bredvid mig och Ticken, efter det blev hon busig och hoppade och skuttade och sprang runt. Ticken brydde sig inte ett skvatt.
Kastade mig sedan upp, gjorde repgrimmerepet till något slags tyglar och tränade lite på spanska skritten, gick hyfsat bra, kanske var han lite okoncentrerad men duktig ändå :)
Skrittade tillbaka till stallet och Wilma följde så snällt efter än fast jag satt på ryggen, duktig Wilmis, duktig Tick :)

Har föresten fyndat ett par ridbyxor idag, grårutiga, ej läderskodda. Vilket är bra. Hatar det, sååå oskönt :)

Wilmis får stå för bilden idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0