jobbar på

Idag hade jag utsläpp, tar ett tag innan man fått på alla hästarna täcken sånna här regniga dagar och gett mat och allt. Jag lät Ticken vara ute ooch äta medans jag mockade, mockade till Ace också och släppte in kaninen i boxen. När jag var klar med allt i stallet så hade klockan blivit 10 redan så då tog jag in Tick och gjorde ordning honom.
Vi gick vi till paddocken...med tränset för en gångs skull :P Blev lite dressyr, jobbade mkt med att böja igenom honom ordentligt på volter och sånt. Gjorde en hel del skänkelvikningar också och dom var superfina idag, speciellt undan för höger, tom. i traven var dom jättefina nästan bättre än i skritten :) Arbetade i trav nästan hela passet och han var tom. lite svettig efteråt, eller svettig det ångade lite från honom iaf x)
Jag prövade att ge kommando för spansk skritt(eller det är ju inte spansk skritt än) uppsuttet idag, och han var toppenduktig och förstod fortare än jag trodde! Frän början lyfte han bara hoven när jag knackade men några gånger när jag fortsatte knacka när han lyfte så förde han fram benet. Detta är en bra början tycker jag och han är så duktig! Hoppade sedan av och bad om spansk skritt från marken så att han skulle förstå att det var samma övning som jag bett om från ryggen. Han förstod ju självklart bättre från marken eftersom det var första gången vi tränade uppsuttet, och han tjongade fram benet riktigt bra :)
Lite yoga tränade vi också, han har fortfarande inte kopplat ihop att han ska föra huvudet bakåt när jag knackar på bakbenet och ställer mig med armen mellan bakbenen, men det kommer nog så småningom det också och när vi lägger ner mer tid på just det tricket.
Bugorna var riktigt fina, dom första gick han inte ner riktigt utan bara så att hoven nuddade men den sista så höll jag kvar lite längre och fortsatte med tryck bakåt/neråt och då gick han ner jättefint :) Det är så skönt nu när jag inte behöver någon halsring till hjälp utan kan göra det när som helst, i tränset tex.
På väg från paddocken mötte vi Linnea som har Lucky så vi stod och pratade en stund och Ticken fick en morot av en tjej, han tyckte den var lite svår att tugga framförallt med tränset och allt^^

en muppbild från den regniga dagen i somras, känner att jag har lite bildbrist..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0