long time no see

For till Tick idag, så skönt att vara tillbaka har inte träffat honom på en hel vecka :o riktigt kallt var det idag också och snö har det kommit igen, det är faktiskt lite positivt för det är inge geggigt i hagen (y)
Vi gick till paddocken i repgrimman, där var det hårt! fast det gick ändå bra för det har kommit lite snö ovanpå så relativt mjukt var det. Började med att leka med honom lite som uppvärmning, sprang runt och busade lite, hah det tyckte han var kul och blev tom. en aningens brallig^^
Han har blivit hur duktig som helst med att lyfta benen, jag behöver bara titta på dom och peka litegrann ibland så lyfter han dom. Gjorde nån buga också och det gick jättebra idag han stannade kvar nere längre än vad han gjort förut också. Fortsatte lite med att träna bugan på höger sida också, nöjde mig med att han vägde lite bakåt neråt så att han inte börjar hoppa bakåt dock så gjorde han det några gånger, får ta det i små steg. Ganska intressant att de olika sidorna är som två helt olika hästar nästan, man måste lära in det på båda sidorna.
Tränade sedan lite på spanska skritten och han var toppen även där, han börjar förstå riktigt bra vad jag ber om och sträcker fram benet riktigt bra ibland! på vänstra sidan går det bättre och snabbare att lära sig som vanligt, vi har lite mer kvar på det högra benet än det vänstra, men det tar sig!
Tränade cirkusbugan en gång på vardera sida också och han var duktig men jag la inte ner så mkt tid på det idag. Backa när jag står bakom gick också riktigt bra, först förstod han inte riktigt vad jag bad om och han trodde att jag ville han skulle flytta bakdelen eftersom vi just tränat det, men efter jag kommit på mig själv med att ge lite felaktiga signaler och fått honom att stå rakt så gick det riktigt bra och han förstod på andra försöket när jag tog i svansen.
Vi avslutade med lite mer spansk skritt eftersom han tycker det är så roligt, har nog blivit hans favvotrick, och gick sedan tillbaka till stallet.

Har inte hunnit titta igenom eller ens ladda in bilderna från helgen idag så det blir någon annan dag :P

en liten omretuscherad bild kommer här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0