sällskap

Idag följde Emma med till stallet. Hon tog Ticken och jag fick låna Ace =)
For bort mot Svedje och banvallen vid ridskolan, det var bättre på rakan idag men blåste fortfarande lite fast det var bara -10 idag :)
Genade över lägdorna så vi kom upp direkt på banvallen, där körde vi en galopp och Ace var jätteduktig, gick bra för Emma o Tick också :) Ace blev bara rädd för några plogpinnar idag motför förra gången när hon blev rädd för varje ;) "oj en till likadan pinne som jag sprungit förbi hundra gånger redan, måste vara nått mystiskt med dom här pinnarna alltså" ;)
Hon var lugn och fin efter galoppen också, inget småtrippande.
Vi gick förbi några som grillade i skogen och på ditvägen gick det bra, men på tillbakavägen tyckte Ace dom var lite läskiga och då skrattade dom bara åt oss :( :P
Ace var väldigt bajsnödig idag också, hon bajsade på ditvägen och då tog jag bort det när vi red hem igen, och när jag just krånglat mig upp i sadeln igen så sket hon igen *suck*

Jag har beställt ett bettlöst träns, ska bli intressant att se hur det blir :)

Acean^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0