blött regn

Regn idag igen(såklart) så vi gick in och tog av det dyngblöta täcket och ställde oss i hovslagarspiltan och gjorde lite övningar där istället för att gå ut. Då fick han torka upp lite samtidigt.
Fortsatte lite med klickern och det gick hyfsat idag med, han har fortfarande inte kopplat men det gick bättre än i söndags. Jag är nästan säker på att jag inte ska fortsätta med klickerträning, tror inte det är rätta vägen för oss, känns faktiskt som våran kommunikation funkar bättre utan den. Men jag ska ge det några försök till iallafall.
Vi kunde inte göra så avancerade övningar där i stallet så det blev lite lyfta ben vid knackning, vilket han kan riktigt bra nu! Lite ryggning bakifrån blev det också, han var lite trög i starten som vnaligt men efter att jag behövt använda repet nån gång så gick det bra sen.
Tränade en början till spansk skritt också, eller vi började ju egentligen lite smått i söndags. Han var riktigt duktig för att vara typ första gången och sträckte fram benet riktigt bra vissa gånger!

Igår var det dressyrlektion på ridskolan, fick Ninor en jättesöt nordsvensk-kille. Det gick dock sådär, har gått mycket bättre med honom! Vi körde mycket lösgörande arbete, skänkelvikningar, volter, serpentiner mm.
Vissa stunder var han riktigt fin men det var på slutet vi lossnade och det känns som det var lite försent. *Oh, nu börjar han kännas riktigt bra* "-då ger vi hästarna långa tyglar och klappar dom"  xD

Passar med en regnig bild från i somras, Tick ville hellre busa än
springa^^ och minen min är ganska fin :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Naaw, vilken söt bild!:) Ååå, Ninor är ju typ bäst!:')

2009-11-18 @ 14:37:45
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0