skogstur

Han inte jobba honom något från marken idag, red med Anki och Ace bort mot Gene Fornby förbi sommarhemmet och Foppa. Finns en stig som är jättestenig med stenar i alla storlekar, lite obehagligt att gå där tycker jag men Ticken klarar det galant så inget att oroa sig över egentligen :P Han är ju bara så söt, han blir så stolt när han klarat saker, han tyckte verkligen han var jätteduktig efter vi kommit förbi det steniga partiet och frustade högljutt^^ Det blev mestadels skritt men lite trav emellanåt också, han var faktiskt riktigt fin i traven och gick i någorlunda form ibland (inte för att det är speciellt viktigt i skogen och jag brukar inte bry mig så mkt om det där men jag vill att han ska få lite muskler, i ryggen framförallt)
Vi får börja använda den nya ridbanan nu också fast belysningen har inte kommit upp än tyvärr..kanske ska ta och inviga den på tisdag, eller så går jag till den vanliga hederliga paddocken om det blir för mörkt.
Det regnade ingenting idag på förmiddagen! wiihoo, fast det började när vi släppte ut hästarna efter vi ridit, ganska stora droppar faktiskt. Tycker det mest varit disregn hitills, menmen..nu tror jag att ja ska sluta tjata på om vädret, jag börjar låta som en gammal tant på ett ålderdomshem: "jaa idag är det fint väder,kanske ska gå och sätta mig på balkongen och äta en bulle!" :P



Skillnad? ja lite tycker jag, jag känner det när jag rider iaf :)
dock så är bilden från i somras finare i sin helhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0