hopplektion

Idag var det hopplektion på ridskolan, fick Rajman ett svenskt halvblod. Vi var bara två stycken idag, så himla skönt!
Han var lite seg från början som vanligt men kom igång jättebra efter vi galopperat och lite sånt. Vi hoppade lite olika kombinationer och tränade att hoppa snett över hinder och fatta rätt galopp över. Han var superduktig och sista rundan vi körde en liten bana var han klockren :) Det var verkligen roligaste lektionen på väldigt länge på ridskolan.
HAH fast dock så ramlade jag av ;P Det var en kombination på två hinder med fyra galoppsprång emellan men det blev lite för snabbt tempo emellan så det blev bara tre språng så det blev ett superskutt över. Jag tänkte i luften: shit hur ska detta gå? men vi landade bra och allt men efteråt så gjorde han världens bocksprång och jag flög som en vante och landade på ländryggen(alltså min ländrygg) x). Kan säga att jag är väldigt öm och gör ont när jag går, men jag klagar inte ;) Jag klev upp igen efter lite ojjande och det var typ efter det som det gick som bäst!

jag tror han skrattar åt min klantighet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0