mitt i prick, Tick!

och JA, Ticken är verkligen bäst! :) Vi gick till paddocken och lekte litegrann och körde lite trickträning.
vi började med att springa runt lite som uppvärmning, jag sprang bredvid honom längs vid bogen, och han ska börja trava när jag börjar springa och han ska göra halt när jag stannar osv. Från början behövde han lite hjälp av smackningar och ibland en liten dutt med spöt när han skulle fram i trav, men att göra halt från traven när jag tvärstannar har han blivit riktigt duktig på! behöver oftast aldrig ta någonting i repet :) ibland måste jag dock backa honom några steg om han går lite för långt fram. Kopplade loss repet från grimman och höll handen på manken och gjorde samma sak några gånger, gick hyfsat bra det med!
Tränade sedan lite på spanska skritten, han var duktigare än någon annan gång och han börjar förstå riktigt bra vad jag ber om när jag knackar på benet, ibland måste jag hjälpa till lite med handen för att han ska förstå. Jag tränar båda sidorna samtidigt här motför tex. bugan där jag har börjat med vänstra sidan och ser till att han kan det där först innan jag går över till höger men i spanska skritten så känner jag att det inte är nödvändigt :)
Gjorde lite backa när jag står bakom och tar i svansen sedan, och han förstod redan på andra försöket, förbättring!
Sedan började jag lite med ett nytt trick: Jag placerar handen mellan hans framben och sedan ska han böja/sänka neråt halsen så att huvet kommer in mellan frambenen. Han förstod det på en gång och här var han så himla söt! Han stod kvar där jättelänge och gjorde det flera gånger utan att jag bad om det, ba: visst är jag duktig om jag gör såhär?^^ och ja såklart han är! Några gånger sträckte han tom. fram ett framben och satte ner det längre fram och böjde sedan in halsen mellan frambenen, som i nån slags halv buga med huvudet mellan benen x) vem vet detta kanske utvecklas till något som jag inte tänkt att det skulle vara från början? :P det jag tänkt är iaf att det ska uttvecklas till en cirkusbuga. Det är alltså som en buga fast han går inte ner på knä med något ben utan lägger bara vikten bakåt samtidigt som han har huvudet mellan frambenen.
Sedan ringde pappa och undrade vart jag var och jag märker att tiden rusat iväg! Vi tänkte fara in till stan och bla. hämta mina pärlor och tråd som kommit, jag ska nämligen göra ett pannband åt Ticken med guldiga och vita pärlot typ, sånna där små pärlor, det hoppas jag blir fint :)
Jag avslutade med lite spansk skritt träning på vardera ben och gick sedan tillbaka till stallet, och vi hann till stan ;)

Blev ett lagom långt inlägg ;)






Kommentarer
Postat av: Sandra

Duktig Tick!:) Och duktig Ida som kan lära Tick!;)

2009-11-25 @ 09:21:47
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: ida

visst är han sötisen^^ och tack du ;) :)

2009-11-25 @ 21:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0