några steg i taget

Usch det börjar bli kallare nu känns det som och det snöade litegrann nu på eftermiddagen. For till Ticken en liten sväng bara. Bra att jag inte hade mina ridstövlar med mig och fick plaska i leran med mina vanliga skor(y) dom är riktigt fina nu kan ja säga ;)
Vi gick till paddocken, så mörkt att fara ut i skogen vid den tiden. Vi fortsatte träna på bugan,yogan, knacka på benen och följa mitt kroppsspråk. Han var toppenduktig idag den lilla stunden vi höll på! Lyfta benen när jag knackar har inte gått bättre och yogan på vänstra sidan var fin den med. Vänstra sidan på bugan gick som vanligt bra så fortsatte att träna på höger sida. Han hoppade lite bakåt idag med så bad honom att bara väga lite bakåt neråt, alltså inte gå ändå ner och nöjde mig där. 


Kom på att jag hade en lista som jag helt glömt bort...

En liten lista på lite mål med Tick, mest för min egen skull.
-träna galoppen, främst i höger varv ( )
-backa mot mig när ja står bakom honom ( )
-klara bugan vänster (x)
-klara bugan höger ( )
-klara yogan vänster (/)
-klara yogan höger ( )
-Lyfta benet jag knackar på (/)
-Puss (x)
-Börja träna in spansk skritt ( )


Backa mot mig bakifrån var det ett tag sen vi tränade på, måste vi ta upp igen!
Galoppen har vi inte tränat allt för mycket på.
Har tänkt att börja lära in spansk skritt snart men vi ska koncentrera oss på att finslipa bugan och yogan innan vi börjar med något nytt. Vi har ingen brådska.

print från filmen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0