stolt grabb

Idag blev det ett litet dressyrpass för mig och Tick i paddocken. Ena hörnet hade en stor vattenpöl, eller större än vanligt, den brukar aldrig riktigt hinna torka upp :P Resten av ridbanan var ju inte heller speciellt torr, Ticken tyckte det var lite jobbigt när tassarna sög fast på vissa ställen^^
Han var förövrigt jätteduktig idag, vi red mycket volter,serpentiner och skänkelvikning, fortfarande så är det ju fortfarande muskler som fattas. Jag måste rida lite dressyr med honom lite oftare, blir mest att jag jobbar honom från marken i denna tråkiga mörka årstid.
Vi tränade lite galoppfattningar från skritt i vänstervarvet, högergaloppen ska jag nog träna imorgon när jag kan fara dit när det är ljust, då kan vi vara på lägdan så det blir mer utrymme :) Han var iallafall riktigt duktig efter nån gång när han fattade vad jag ville, och han är ju inte känd för att ha en perfekt galopp i en liten paddock. Han var så stolt och nöjd efter vi gjort några fattningar och han fått mycket beröm, frustade som en galning^^
Jag var så glad när jag red och tänkte att det inte regnat på hela dagen men självklart så skulle det börja dugga litelite när vi var nästan klara, så la på honom täcket för säkerhetsskull.

Red dressyrlektion istället för mamma på ridskolan igår. Fick Rajman som jag hade på hoppningen förra veckan och han var så fin! Det gick mycket bättre än när jag hade honom på cavalettilektionen för två veckor sen. Vi red mycket på volterna med mycket övergångar från diverse gångarter. Han var lite "trög i sidorna" ibland och han är ganska stor men bra gick det :)

varför ska denna underbara årstid ta slut? man blir glad av den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0