två flugor i en smäll

Lägger in lite från gårdagen.

Släppte som sagt ut hästarna, tycker det är så mysigt att komma till stallet tidigt, eller ibland iallafall ;)
Vattenkoppen i hagen har frusit så jag fick bära ut hinkar, jag tänkte vara lite smart och ta skottkärran och ställa dom i, till en början verkade det som en bra idé men när jag tog fart uppför en typ liten ramp så skvätte allt vatten ut i skottkärran och halvt över mig, smart ida (y) Så det blev att konka på hinkarna för hand ut till hagen, ingen jättelång bit men jag fick typ vila varannan meter x)

Efter Ticken fått ätit en stund så tog vi på tränset och red lite dressyr barbacka i paddocken, han var lite stel idag med men han försökte och det gick jättebra! Gjorde lite volter och skänkelvikningar. Han har inte mkt ryggmuskler så dom måste vi träna upp :) Det gick riktigt bra med galoppfattningen, eller inte i höger varv, där har vi en till sak vi verkligen måste träna på!
Vi bytte sedan till halsring som idag var ett stigläder som jag hittade i ett skåp i stallet, det funkade perfekt! Andra gången och idag lyssnade han ännu bättre. Vi skrittade och travade mest lite runt runt, kors och tvärs.
Jobbade honom lite från marken med repgrimman, inga speciella övningar bara lite "backa från min zoon", jojo-leken, lite flytta bakdel och lite longering. Tränade lite mer på bugan också, han sökte sig bakåt riktigt bra.

In med Ticken, och ut med Ace. Vi gick också till paddocken, vi körde också lite dressyr fast med både träns och sadel. Hon är så superfin och duktig:) Efter vi värmt upp och sådant så la jag fram tre galoppbommar som vi sprang över några gånger. Hon blev ganska taggad efter ett tag så fick göra lite volter emellanåt och lugna ner oss litegrann. Jag prövade några övningar med henne i repgrimman, hon var inte riktigt lika känslig som Ticken utan man fick ta i lite mer, men till slut hajjade hon nog litegrann hon med, vi körde bara backningsövningen och lite longering.

Gjorde ett nytt försök med att filma idag, gick lite bättre men kvalitén är ju inte den bästa precis.
Ska se om jag kan fixa ordning och lägga ut senare idag.

En liten lista på lite mål med Tick, mest för min egen skull.
-träna galoppen, främst i höger varv
-backa mot mig när ja står bakom honom
-klara bugan
kommer säkert fyllas på eftersom.

En oretuscherad bild från dagen, skönt med sol igen!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sv: När du tittar på klippet på youtube finns det en ruta med länken och under den finns det en länk med inbäddning. Du tar inbäddningslänken och kopierar den. Sen gör du ett inlägg i bloggen och trycker på HTML-knappen, då öppnas ett nytt fönster. Där klistrar du in koden sen klickar du uppdatera så är det klart :)

2009-10-18 @ 15:25:27
URL: http://jkarlsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Guud vilken bra balans du kommer få om du rider runt barbacka hela dagarna!:P

Härligt att nån förklarar hur man lägger upp filmer på bloggen, jag har frågat många men aldrig fått nåt svar...;)

2009-10-18 @ 21:18:23
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0