ett enda långt mörker

For till Ticken en sväng efter skolan, slutade halv 4 så det blev inte så länge. Denna jobbiga årstid! blir mörkt så jäkla fort nu! och ärligt talat så är jag väldigt mörkrädd så jag tycker det är lite läskigt att vara själv i stallet när det är mörkt(a)
Vi hann iallafall gå till paddocken och öva med repgrimman. Om han var duktig i söndags så var han bäst idag!
Han backade mot mig utan att jag behövde ta i repet, räckte med att jag tog lite i svansen så backade han. Fick hjälpa till lite med repet dom första gångerna dock, men sedan fattade han :)
Bugan gick också toppen, jag har inte gått så långt att han går ner helt, vill inte gå fram för snabbt hellre långsamt och att det blir rätt till slut. Men vi är inte långt ifrån nu iaf tror jag!
Tränade lite mer galopp i longeringen i repgrimman också, det tog ett tag innan jag fick honom i galopp idag också, men när det väl funkade så galoppade han mycket längre än sist. Lät honom bara galoppera några språng så att han skulle förstå att det var då han gjorde rätt.
Blev ett litet kort inlägg idag bara, det är ju bra så ni(du? hur många är ni, typ två? :P) slipper läsa ihjäl er varje dag.


En regnig dag i somras, jag vet att jag ser ut som en groda som vilken sekund som helst kommer skutta av hästen med mina grodben :) vet inte riktigt vad jag höll på med..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag är en trogen läsare;) Men det är ju asjobbigt med mörker! Vi har en lampa på plan som lyser upp ett hörn så man får rida på en liten volt i ena hörnet för att kunna se nåt;)

2009-10-21 @ 08:52:09
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0