wrooom

Hade utsläppet idag, tog bussen dit kl 8.00. Det är jobbigt lerigt i hagen, tycker synd om dom som måste plaska runt där. Det finns ju faktiskt ett plus med vintern att det blir snö och fryser på :]
Det blev faktiskt inga repgrimmeövningar idag, det var längesen vi inte gjorde det de dagar vi tränar :P
Vi tränade lite dressyr, lite skänkelvikningar och mycket volter. La fram tre cavalettibommar, så han lär sig att lyfta på fötterna ordentligt och hålla kolla på vart han har dom, inte för att han är ovanligt snubblig utan bara för träningens skull :) Ställde tom. fram ett litet kryss som vi travade över några gånger. Vill inte utsätta honom för för höga hinder, han är ju trots allt en liten gammling, dock en pigg en^^ Han skötte sig fintfint som vanligt!

Sedan red jag Ace, vi tränade på i princip samma saker fast jag gjorde hindret till ett räcke, men bara så det blev ett litet skutt. Jobbade mkt med bommarna och serpentiner, skänkelvikningar mm. för att göra av med energin som hon hade igår ;) Hon blev ganska svettig när vi var klara och hon börjar allt bli lite rund om magen av silaget ;P När jag höll på trava av så kom Linnea och frågade om jag inte ville följa med henne och Lucky upp till Hamptjärn en sväng, sagt och gjort!
Vi travade litegrann och körde tre vändor i galoppbacken, och det gick SNABBT! och inte blev dom tröttare efter första och andra gången men kul tyckte dom det var iaf :D och Ace blev ännu mer svettig än vad hon var innan, så fick lov att svampa av henne rejält och sedan när jag släpper ut henne i hagen vad gör hon då? jo, rullar sig i leran såklart! myyyys!

Har just kommit hem nu efter att släppt in hästarna, kul att Charlie stog längst bort i hagen i kolmörkret(y) och jag är ju inte alls mörkrädd, nejdå.
Hann att borsta av Ace lite av leran innan bussen gick också, det blev dammigt! *host*

dåligt fotad bild på Ace i vintras, får nog ta med
kameran nån dag och ta lite nya fina bilder på dom :)




Kommentarer
Postat av: anki

Vem e de här?? ha ha / anki

2010-04-07 @ 23:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0