galoppetti

Tänkte rida både Ticken och Ace idag men kände att jag bara hann med och orkade Ticken.
Red med Linnea och Lucky bort mot ridskolan och banvallen, den är så perfekt att springa och sträcka ut på!
Vi mötte, eller den kom bakifrån en liten ettårig travhäst. Den var så himla söt och tittade konstigt på oss när vi släppte förbi dom, va sitter människorna ovanpå?! Jag har ridit förbi den i sin hage förra sommaren när den var ett litet föl, då gnäggade den alltid^^ När den kommit en bit framför oss så stannade den och ville inte fortsätta framåt antagligen att den blev lite rädd för nått. Så då gick vi om igen och då kunde hon glatt gå efter oss, så himla farligt var det som hon blev rädd för ;)
När vi kom fram till banvallen så galopperade vi, pigga var dom men ingenting motför tillbakavägen på banvallen, då jävlar! fy satan vad dom tog i! och båda ville ju såklart vara först ;) Man såg typ ingenting för tårarna bara rann och man hörde inget pga. vindsuset så jag satt mest och skrattade x)
Lucky var som en piggelin hela vägen hem, fort hem ska det gå om man frågar honom! Ticken tyckte bara det var skönt att få skritta hem på lång tygel nöjd efter dagens tokerier :)

och nu är det klart att vi kommer att få en ridbana med belysning! :D

nu kan jag se att det verkligen är skillnad på honom nu och på den
här bilden pälsmässigt, han börjar bli riktigt lurvig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0