bästa killen

Han var riktigt duktig och lyssnade jättebra idag, och han ville lyssna också, inte som det kan vara ibland: "men okej då", typ.
Vi gick till paddocken, som fortfarande är full med snö, fast den har blivit lite mer kompakt men man sjunker fortfarande ner om man går utanför spåret. Tog loss repet från grimman och gick in i mitten. Pekade och "kraffsade" med sticken i marken framför honom. Han sänkte huvudet och började kraffsa med hoven, duktig.
Gjorde lite följa efter, vända upp övningar också som ibland kan vara lite svårt i paddocken då han gärna vill dra sig mot ingången ;) men idag följde han och lyssnade han på mig hela tiden än fast han tycker det är lite jobbigt med snön. När jag började springa så följde han mig i trav och blev lite busig. Han brukar inte alltid trava efter mig när det är jobbig snö, så duktig igen :D
Var inte så länge i paddocken då han lätt kan bli lite uttråkad om man är där för länge så då ville jag inte förstöra när det ändå gick så bra.
Utanför paddocken där det är plogat tränade vi på spanska skritten och han var toppen och yoga gjorde han på en gång på båda sidorna när jag sträckte handen mellan bakbenen. Tänk att lite uppehåll kan göra så mkt :)
Tränade på lite mer övergångar där utanför innan vi gick tillbaka till stallet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0