ridskolan

Idag var det cavalettilektion, jag lånade med mig Ace idag med, Anki är så snäll :D
Först var det lite travbommar, dom gick riktigt bra och det flöt på. Sedan galoppbommar kanske 7 st eller nått, det gick också riktigt bra, blev lite pigg men hon tycker det är sååå roligt ;D
Sedan tog hon bort alla bommar i mitten förutom dom längst ut, så skulle vi räkna galoppsprång mellan. Ibland gick det lite väl snabbt, men fick in 6-7 stycken som mest tror jag så hon lugnade sig mot slutet och var duktig!
Dock så är det fortfarande lite halvt kaos i gruppen och alla flänger hit och dit och ser sig inte för utan kan rida ut mitt framför en typ -.-
Hon var jättefin annars också och lyssnade oftast jättebra, skillnad motför förrförragången iallafall :D
Vi mötte en skabbräv i skogen alldeles innan ridskolan också, den tyckte hon var lite läskig och det tog ett tag innan jag fick henne att gå förbi där. När vi väl kommit förbi så kom det rådjur i full kareta på andra sidan träden som hon också hoppade till för, haha, full fart i skogen idag ;)

en bild jag gjort till en skoluppgift...och nej det är ingen kanin, det är stenar med en fågel på ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0