markarbete

Blev markarbete idag eftersom jag ridit honom ganska mkt de senaste dagarna. Vi gick till plan i repgrimman och tränade med lastpallen. Han gick över den på andra försöket! första gången kraffsade han på den, vi gjorde en volt och gick över :) Sedan gick han över flera gånger hur lätt som helst.
Stannade honom sedan när han stod med frambenen på pallen och bad honom vinka med frambenet, gick bara bra. Efter en stund gick han ner av sig själv på sidan av pallen så då fick han gå upp igen, och då stod han där tills jag sa annat, duktig!
Hittade en snöklump så jag kunde hoppa upp en sväng. Körde igenom det vi gjorde i förrgår att böja in huvudet mot mig för tryck. Han var lite tjurig först och snurrade runt lite men efter några gånger så förstod han på båda sidor.
S
krittade sedan runt lite och tränade på lite böjning/ställning, gick jättebra och han sänkte huvudet jättefint och längre stunder än sist, så det går framåt :)

sommar nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0