vår på riktigt

Ja, nu är det vår på riktigt! Jag såg dom först tussilagorna för i år och Ticken och jag gick ut på lägdorna i grimman. Jag satt i gräset medans han betade, eller betade och betade, mer letade gröna strån ;D Efter en stund la jag mig ner och det var så mysigt, hade kunnat lega där i hundra år kändes det som, var astrött efter att först haft idrott och sedan sprungit från Park ner till bussen i stan.
Men såklart var det några som förstörde friden! haha. Det var några ungar borta på gångvägen som hoppade av cyklarna och stod och kollade på oss från ganska långt avstånd, och jag tänkte typ: låt dom inte komma hit, haha! Dom typ smög sig närmre och närmre, till slut var dom typ 2 meter ifrån oss men stod fortfarande alldeles tysta och bara tittade. Efter 15-20 minuters viskande till varandra så tordes dom säga: hääääääääääj, får viii klaappaaaa hästeeen, vad heter hääästeeen? Ticken! vaaaa? TICKEN! aha! Sen stod dom där i kanske 10 minuter och klappade honom för att sedan säga: tack för att vi fick klappa honom, också sprang som därifrån! Konstiga ungar det där alltså! xD dom stod seriöst aslänge och bara stirrade på oss!
Hm ja, efter dom sprungit därifrån så hade jag piggnat till lite så vi gick runt på lägdorna lite kors och tvärs, travade/sprang emellanåt, och tog lite gräspausar ibland. Han lyssnade föresten jättebra när jag höjde energin när vi skulle börja springa :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0