Sommarcupen final

Kanske ska berätta lite om tävlingsdagen.For dit på morgonen och Ace hade blivit lite mer svullen på halsen där Björn hade bitit henne på kvällen. Kylde och hedde på Kylbalsam. Kollade det lite men bestämde oss för att pröva rida ändå, iaf dit, men hon kändes som vanligt och hon hade blivit mindre svullen när vi kom fram och under resten av dagen gick det ner nästan helt :)
Fick box i privatstallet alldeles vid dörren så en perfekt plats så man såg hela tiden vad som "hände". Värmde upp ganska länge innnan dressyren, nästan för länge, haha, jag var väldigt okoncentrerad när det väl var dags. Gick jättebra på framridningen och sådär men gick väl inte så väldans bra inne på banan, blev 58,62% motför förra gången blev det 59,87% menmen :)
Han fika och ta det lite lugnt innan det var dags att gå banan. En ganska krånglig och jobbig bana med långa galoppsträckor så man han typ bara gå den två gånger eller nått sånt där.
Hon var iallafall toppenduktig! På 70 cm flöt det på även om det som alltid är si och så med min avtåndsbedömning ibland, haha! På näst sista hindret hoppade vi av jätetidigt så jag trodde jag skulle tappa stigbyglarna men lite tur ska man ju ha också, blev en andraplats :D På 80 cm blev det två vägran pga. att vi kom för nära så det var ju bara mitt fel men vi var både lite trötta ssådär i slutet av dan också tror jag, men är sjukt nöjd ändå :) och Grattis till Pauline och Blomman som kom 1:a och även vann hela cupen :)
Jag ska fixa några bilder och filmer som jag kan lägga ut sen när jag får tid :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Grattis till andraplatsen! :):)

2010-09-01 @ 06:11:41
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: ida

tack så mkt! :D

2010-09-01 @ 17:49:19
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0