torsda freda lörda sönda

Heh ja jag har kommit av mig lite i skrivandet några dagar x)
I torsdags Följde Maja med mig och Ticken upp mot tjärn, eller ja det var egenligen Ticken som följde med Maja och mig ;) Vi hade tagit med oss fika och ha en liten picknick där uppe. Maja flyttar till Göteborg nu för att gå gymnasiet där :O :( Så Ticken fick gå bredvid. Inga folk på badstranden så vi kunde vara där. Ticken tyckte våra kakor och saft såg mkt goda ut och frågade om han inte skulle kunna få smaka en liten bit?(a) Fast han hade faktiskt fått med sina egna äpplen, fast det var ingen bra idé för då dregglade han bara på oss av allt äppelskum xD
Det var iaf en toppenmysig kväll och Ticken och jag gick ut och plaskade och sprang i vattnet litegrann :)

I fredags red vi med Anki och Ace en liten skrittur upp mot Hamptjärn och runt där, Vi red sedan ner sadlarna och det till Källströms och satte in dom i stallet, skönt :)

I lördags så red jag Ace på lägdan. Jag började med att skritta,trava och galoppera igång henne på halvlånga tyglar på raka spår i ngt ökade gångarter så hon fick sträca ut och komma igång ordentligt. Sedan tränade vi lite avsaktningar, hon var lite hård i munnen från början men blev bättre efter en liten stund.
Sedan gick vi in på en volt och tränade lite galoppfattningar utan att hon ska bli "hetsig" och kasta upp huvudet bara för att jag ger skänkel. Så när hon kastade upp huvudet i fattningen saktade jag bara av och gjorde om det tills hon verkligen satte under sig in i galoppen och inte bara liksom flöt iväg in i den. Det gick riktigt bra och hon var jätteduktig!

Idag så hade vi stallmöte kl 17 för att gå igenom grejjor som inte ska vara kvar, vad som gäller och ja allt sånt där. Känns så himla bra :)
La ut spån i våra boxar och lite sånt där och tog in Ace och Tick för att känna in boxarna, haha ;) Sedan kom det en tjej som Anki kände som skulle rida Ace en liten stund i paddocken och Ticken blev helt förtvivlad när hon gick ut och typ stod och skrek som en galning xD så han fick stå bredvid och beta utanför paddocken^^
Sedan nästan alldeles innan jag skulle fara hem så kom jag på, faaaaaaan, sommarcupen anmälan!!!!!! Hur kunde jag glömma liksom! hade skrivit upp det på mobilen och sagt att jag skulle fixa det innan jag for till stallet, suck! men det gick fortfarande att anmäla sig via tdb men det räknas ju ändå som efteranmälan, så jävla onödigt! två timmar sent ju!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0