kallt och hoppning

-20 och motvind till ridskolan igår med Acean, det var inte så jätteskönt men gick bättre än jag väntat mig. Det var hoppning som stod på schemat.
Vi började med att hoppa fram på en långsida med två hinder, vi lyckas alltid få till ett havlt språng för lite/mycket när det är kombinationer, sjukt irriterande, men sista gången fick vi till det någorlunda.
Sedan började vi hoppa med ett hinder på volten och sedan på båge, gick bra! Sedan mot slutet så utökade vi med att hoppa på S-båge(kolla min fina skiss) Första rundan blev hon något stark men vi tog oss igenom med några halva språng för lite/mkt här och där så det blev lite hackigt. Andra rundan petade hon ner några hinder eftersom om jag tar i henne så her hon upp huvudet och då hoppar hon inte upp sig med ryggen, så då fick vi hoppa den en gång till. Det gick bättre, även om hon blev stark så hoppade hon bra och fick till bra vägar. Hon sa att det är svårt eftersom om jag håller in för mkt så blir hon lite lat och hoppar inte ifrån ordentligt men när jag trycker av henne innan hindret blir hon istället lite rusig, så vi måste försöka hitta ett mellanting. Vilket är ganska svårt när man inte hoppar så ofta.

här är min fina skiss :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0