onsdag

I onsdags så red vi ut med Hanna och Ace bort till Svedjeholmens ishall och red där på planen. Dom hade tom. plogat åt oss! haha ne inte riktigt men det var plogat, vilket borde betyda att dom snart kommer lägga is där :/
På vägen dit var Marre så söt, På vissa ställen när vi gick på en trottoar knorrade det och lät som lite ihåligt eller hur man ska säga när man gick på snön. Det tyckte han var jättemärkligt och stannade och försökte kolla under magen och fötterna vad det var som lät, haha så himla söt, åsså la han huvudet sådär på sne med öronen åt olika håll som dom kan göra när dom tycker något är läskigt, han gjorde så flera gånger och jag höll på skratta på mig!
På planen så tränade vi först mycket på traven på volten för att fortsätta stärka upp det, och få en lite kortare trav. Något bättre tycker jag det har blivit, jag kan iaf hålla balansen bättre, eller så är det bara för att jag blivit van hans älgkliv xD
Efter traven blivit fin så skrittade vi en stund på volten också, han var superfin och spårade jättebra! På tillbakavägen så travade vi och galopperade korta sträckor uppför grusgångvägen i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0