ryttartest

Igår var det som sagt dressyrryttartest på ridskolan med Ace. Gick förvånansvärt bra! Efter passet i söndags så trodde jag det skulle gå dåligt:)
På vägen dit tränade jag mycket samling, halter, öppnor och galopperade på lägdan vid gångvägen. Riktigt fin var hon trots att det fanns så mycket att titta på runt om.
När lektionen började så var det typ inga som kunde programmet riktigt, suck så vi red igenom det allihopa på led först med jag först då jag var den enda som kunde det ordentligt.
Gick riktigt bra, hon gjorde en superfin halt, så fin har en halt aldrig varit någon gång för oss! och hon var fin och stadig i formen nästintill hela programmet.
När vi skulle köra på riktigt så var vi tre och tre, jag först även då. Denna gång hade vi hästen bakom oss i sumpan heeeela tiden!!! Åååh vad less jag blir, Ace blev lite småseg emellanåt pga. det, varför kan man bara inte bormsa in lite istället för att gå med nosen i rumpan på en helt främmande häst?! Tur att Acean är snäll kan ja säga!
Men fick iaf riktigt bra omdöme som jag är nöjd med. Helen frågade också om jag vill vara med i tävlingsgruppen till våren, dom skulle tydligen ha en uttagning och starta upp en till tävlingsgrupp, så det ska bli spännande att se hur allt kommer bli:)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Roligt med tävlingsgruppen! :D Du har inte planerat in några fler tävlingar med Ace? :)

2010-12-08 @ 15:16:18
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: ida

jadu, jag har ingen koll så mkt på det xD det verkar itne vara nått på öor inom närmsta tiden iaf..

2010-12-08 @ 17:09:02
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0