tisdag

Oj har visst inte skrivit här på några dagar, jag börjar bli lite lat:)
I tisdags så gick vi direkt från hagen till paddocken och löslongerade lite utan några speciella krav, typ sprang runt lite hit och dit.
Sedan la jag fram en upphöjd bom i ena sidan som vi gick och sprang över några gånger. Sedan fick jag för mig att gå in och hämta lonergingslina som jag satte upp mellan två hinderstöd och löshoppade honom sedan lite.
Gick med honom över några gånger först så han förstod vad han skulle göra sedan gick jag med honom till där linan började och skiskade honom över bommen, som högst var den kanske 50 cm på ena sidan och 20 cm på andra sidan så den lutade. Han var riktigt duktig och gick inte tillbaka ngn gång fast från början glömde han lyfta på bakbenen så han rev några gånger, det var lite läskigt, haha! men till slut kom han på att han måste lyfta även på bakbenen så då gick det bättre och fick till några godkända språng :)
Han var tom. duktig och vände upp en bit efter han hoppat även om han inte kom fram till mig =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0