film

Idag var Marulk superduktig!
Han lyssnade super på inkallningarna och kom enda fram alla gånger! även om han fortfarande kan vara lite fundersam:)
Körde driving game i trav över bommen och han var så duktig och bara flöt på och vände upp fint när jag bad honom.
Löslongerade sedan lite, skickade honom i skritt över bommen löst och han gick över så duktigt! Han höll sig på en ganska fin volt runt mig i trav också, han flöt inte iväg lika mycket som han har gjort förut utan höll sig någorlunda nära. När han sprang ute på spåret en gång och började närma sig bommen(han springer inte gärna över den frivilligt när han är lös utan går bredvid om han får välja) så gjorde jag en "galoppgest" och så fattade han galopp så fint och galoperade mot bommen och hoppade över, bad honom vända upp nästan direkt efter som belöning och han vände upp på en sekund och kom in till mig, jag blev så glad så ja skrattade, haha^^ Han var så himla duktig, för några dagar sedan vågade han knappt gå nära bommen, han fick mycket gos och kli, och han började gäspa och smaska :)

Det kom tyvärr inte med på filmen då jag lagt ifrån mig kameran för det var så krångligt att hålla i kameran och visa honom samtidigt :)

Har fått hem repen till repgrimmorna idag också, så nu blir det att göra en till honom :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0