kort o gott

Idag for vi ut en liten sväng bara längs gångvägen runt vid Postvägen och sedan upp Källströmsvägen. Red barbacka med det bettlösa och halsringen. Red med halsringen från början och han har blivit jätteduktig på förhållningar och halter bara av att lyssna på mina vikthjälper och att jag ibland höjer handen en aning. Det är bara svänga vi behöver träna lite mer på utan att jag behöver ta i halsringen så mkt, men jag hade ganska dålig sits idag också kände jag, hade ett par lite för tajta jeans under täckbyxorna för ridning x)
Gjorde lite öppnor i det bettlösa emellanåt och han verkligen börjat jobba med ryggen mer nu och framförallt i traven :)
Travade uppför Källströmsvägen halva biten med hjälp av det bettlösa och halva med halsringen och han var superfin och lyssnade jättebra med båda.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0