heldag

Nu skriver jag om  i söndags, bättre sent än aldrig...eller?Ni kanske bli lessa på mina lite halvt långa texter x).
Jag & Ticken, Anki & Ace och Yvonne & Povel tog en riktig långtur i det underbara vädret!
Innan det hade jag ridit lite dressyr med Tick på skolparkeringen och han var riktigt fin! Tog också Ace i repgrimman och gick bort till ridplan. Från början var hon lite ofokuserad och stod med huvudet högt och tittade på det mesta runt omkring. Efter en stund så började hon lyssna riktigt bra på mig och hon är mkt känslig :)
Vi började med lite Jo-Jo game, och sedan lite flytta bakdel. Först med att jag gungade repet men efter en stund behövde jag bara titta mot bakdelen och göra en liten antydan med tanken så flyttade hon.
Gjorde lite Cirkling game och vända upp mot mig från volten också, och hon var så duktig så :) Hon är väldigt känslig för kroppsspråket. Vilket kan vara både bra och dåligt, men mest bra såklart! och man lär sig mkt då också för det blir lättare att upptäcka vad man gör fel. Jag behövde bara vända mig jämsides med henne på volten så saktae hon av, duktig tjej!
Nu ska jag inte skriva mer om det, utan om långturen.
Vi red först bort mot Svedje genom skogen och upp vägen mot Vitsjöstugan, men tog höger så vi följde ridvägen, den är perfekt att rida på så det blev mycket trav där, och lite galopp. Sedan blev det att vända och rifa nerför igen. Tick blev tom. svettig och det är inte ofta han blir det ;)
Red skogen tillbaka men vände upp skoterspåret så vi kom fram vid Hamptjärn, red fram till tjärnen och sedan en galopp uppför backen. Jag klev av och gick nerför, men hoppade sedan upp igen när vi kommit nerför backen. Sedan skrittade vi lugnt tillbaka med ett gäng väldigt nöjda hästar! Det lät inte så långt när jag skrev det såhär i text men vi var borta i nästan 2 ½ timme :)




Kommentarer
Postat av: mimmi

Hej din kompis rekommenderade mig att fråga dig:

Hur centrerar man sin blogg till mitten? :)

2010-02-24 @ 13:51:50
URL: http://hearmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0