duktig kille!

Det blev en snabbsväng till Tick idag med, så skönt när det är ljust längre så man hinner dit än fast man tar kvart i fyrabussen dit ;)
Gick gångvägen i grimman idag med men följde den lite längre innan vi vände. Han var helt underbar idag!
Egentligen gjorde vi inget speciellt eller avancerat men vi gjorde buga när han ska böja in huvudet med spökommandot under magen, och det klarade han galant. Ibland blev han lite ofokuserad och ville helst kolla på alla som gick förbi på gångvägen och vid skolan och hade konstiga självlysande västar på sig ;)
Han lyssnade jättebra på mitt kroppsspråk idag, och när jag började springa baklänges framför honom så kom han fram i trav på en gång, även på bortåt vägen, det brukar vanligen gå lättare på hemvägen ;) men idag var han toppen!
På hemvägen gick jag bredvid utan att hålla i honom, med grimskaftet över halsen och han lyssnade jättebra när jag gick fortare/långsammare/började springa, så gjorde han likadant. Ibland om han råkade komma lite för långt framför mig så kunde jag bara stanna, och be honom vända upp mot mig. Det är så kul när han känner sig motiverad till det utan att bara vilja skynda sig hemåt.

blir som oftast en gammal bild


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hur har du gjort för att lära honom att gå framåt när du går baklänges ifrån honom? Jag försöker lära Hilda samma sak, men jag lyckas aldrigx)

2010-02-19 @ 17:03:49
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Ida

Hm, det kom nog bara eftersom och i lösträningen. Jag ber honom vända upp mot mig, och visar med kroppsspråket, tex. kurar ihop mig. Från början fick jag ibland först skicka ut honom och sedan "fiska upp" honom... hm ja..lite svårt att förklara det här såhär xD

2010-02-19 @ 18:50:53
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha okej;) Jaja, får väl prova mig fram;) Nån gång måste det väl ändå funka:)

2010-02-19 @ 21:28:22
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: ida

ja, det kommer nog så småningom :)

2010-02-19 @ 22:24:00
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0