myselimysigt

Idag blev det att prova det bettlösa tränset, satt igår och smörjde det en bra lång stund för det var rejält stelt ;) lite mjukare idag var det men smörjde igenom det en gång till efter ridturen också.
Tog på honom halsring också eftersom jag tänkte träna lite med den också emellanåt hade jag tänkt men det blev inte av, bara några halter sådär, men dom få vi gjorde var jättefina :)
Red Carlgrensvägen bort till Gene Fornby. Gick ner på parkeringen i sandgropen och red några varv, ganska djup snö. Tänkte träna lite på högergaloppen men kom precis en massa skrikande ungar med pulkor och skit, verkligen skrikande! så jag muttrade för mig själv, ville egentligen skrika rakt ut tillbaka x) men jag behärskade mig och tog istället en vänstergalopp uppför en av backarna från gropen. Kände att jag inte ville gorma med honom, när vi ändå inte kunde träna på höger på "parkeringen". Det var faktiskt en riktigt mysig liten backe, det är lite småkul att rida där borta faktiskt, hela skogen är ju proppfull med stigar i olika storlekar, så man hittar alltid någon ny när man är där, framförallt när man rider själv :)
Red sedan lite härs och tvärs och varvade med skritt och trav. Han gjorde riktigt fina öppnor också, lite stelare åt vänster. Tror jag ska ta upp yogan igen så han får stretcha ut lite.
Längs en av grusvägarna gjorde jag halt och tränade på spanska skritten från uppsuttet. Först förstod han inte riktigt och började backa och hålla på. Men efter jag visat en gång med handen så kunde jag sedan bara föra fram skänkeln lite och peta lite med foten på benet så förde han fram det, på båda benen, duktig!
Tog en galopp på den vanliga hederliga galoppsandstigen(eller ja det är ju snö där nu men) också, woohoo sa Tick!
Hade sedan tänkt att gå tillbaka till parkeringen för att kolla om dom gått men bestämde mig istället för att ta en galopp på en av grusvägarna på tillbakavägen. Koncentrerade mig på fattningen, att han inte ska börja trava snabbare utan fatta galopp på en gång, och efter några tillbakahållningar så blev det riktigt bra :) När vi galopperade förbi sandgropen så kom en av skrikkillarna upp med ett knallrött tefat precis över backkrönet så Tick blev lite chockad och gjorde en liten hastig avsaktning till trav men inget mer med det och vi galopperade sedan vidare.
Han var verkligen jättefin idag, och jag är jättenöjd med tränset, och det kommer såklart gå bättre ju mer vi använder det, men helt klart en bra första gång! :)
Och sen en sak som irriterar mig: alla surtanter och surgubbar som man möter när man rider! man säger glatt hej och det ända man för tillbaka är en blängande blick, eller så ignorerar dom en totalt och tittar rakt ner i backen eller fortsätter bara prata! HEJ FÖRLÅT ATT VI FINNS! fast detta gäller ju såklart inte alla utan endel är faktiskt riktigt trevliga och kan tom. säga: det där såg mysigt ut, eller liknande :)
Nu blev jag lite aggressiv känner jag, stavas det med ett eller två g? nej, nu är det bäst jag slutar skriva innan det blir ännu flummigare :]

ett stycke Tick och Tardee



Kommentarer
Postat av: sofia

Nu har jag slumpat vinnarna i veckans blogg och dom ligger ute på min blogg. Bara att läsa och se om det blev just du. Och om det blev du så är det bara att skriva din e-post till mig så att jag kan ta kontakt med dig om du skulle vilja ha en blogg design.



ANMÄL ER TILL NÄSTA VETTJA!

2010-01-17 @ 18:40:35
URL: http://sofiajepsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0