yoga och bakutsparkar

Superväder idag! bara -5, ingen blåst och nästintill helt blå himmel (y)
Tränade från marken i paddocken och på ridbanan först. Tränade lite vända upp från volten från början och får jag säga det själv gick det riktigt dåligt xD iallafall från början, han var lite slö och ignorerade lite, men efter några gånger när jag fått vara lite övertydlig så gick det bättre :)
Björns ägare(tror jag det var) gick förbi och frågade hur länge jag hade hållt på med horsemanship, hon "höll" tydligen också på med det. Pratade lite om det och hon sa också: det märks när man gör fel och rätt, och ja, det gör man verkligen ;) ibland kan man nästan se på hästen när man gjort fel, som om dom tänker: haha loser!
Gick ganska snabbt över till ridbanan där det är plogat, gjorde lite random småövningar där. Han är verkligen toppen på yogan nu! lyfter upp benet själv när jag sträcker fram armen genom mellan bakbenen. Det var bara nån gång när jag fick hjälpa till lite.
Spanska skritten går också bättre och bättre, den är ju inget som man lär in på en dag precis... Han gick framåt jättefint med bakbenet några gånger samtidigt som han förde fram frambenet :D
Vid tio kom Hanna (jag hade utsläpp så var där tidigt) och vi for bort mot Svedje och runt ridskolan. Hanna försov sig lite så jag tog in och gjorde ordning Ace lite ;P
Vi travade på några ställen och på banvallen. Tog en galopp på den enkelriktade sträckan för travhästarna. Ace blev lite pigg och sprang enligt Ticken lite för nära hans rumpa så det blev några små bakut ;) fast det gick bra såklart, hände inget. Nog är han gammal, men säga till kan han fortfarande ;P
Vi genade förbi Kock och över lägdorna på tillbakavägen, skrittade hela vägen hem, och vi hoppade av och gick med dom sista biten innan vi var hemma vid stallet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0