galoppträning

Idag tog jag sadeln och det bettlösa och red mot Gene Fornby och Sommarhemmet.
Tränade på galoppen vid "vändplanen" (ser ut ungefär som en liten rondell) vid sommarhemmet. Han var pigg och lite småtjurig idag :P Han har ju som sagt väldigt svårt för högergaloppen. Jag ställde utåt så att man öppnar upp för "höger bogen" så att han lättare skulle ha en chans att fatta rätt. Det blev många försök som oftast slutade i vänster galopp iallafall, och han blev ju inte mindre pigg efter varje sväng heller ;) Men efter många försök så kom han faktiskt in i höger galopp! YEY! Det var inte speciellt vackert kan jag tänka mig, typ: springaspringaspringa i trav och sedan galopp ;P Kände att jag inte kunde sitta och hålla honom i en lugn trav i fattningen för då blir han bara förvirrad om han ska springa eller inte så jag får nog göra lite så från början iaf. Sedan avslutade jag med några vänstergalopper som han kan bäst ;) Han fattade lugnt och fint från en lugn trav, jobbade lite med ställningen där och det gick hyfsat bra :)
Hade egenligen tänkt att träna på den stora parkeringen vid Gene Fornby men pulkåkarna verkar vara stamgäster med säsongskort där på fina helgdagar, så det sket sig än en gång ;)

en udda bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0