promenix

Nu har det bettlösa tränset och Carrot sticken kommit!! blir nog att testa dom imorgon och i helgen :D
Mitt egna förslag till mig själv i förra inlägget passade bra idag, alltså att ta en promenad med honom. Klarblå himmel, sol och frost på träden :) en aningens för kallt men det får man stå ut med.
Gick upp till Hamptjärn. Tränade halter på vägen dit, att han ska göra halt precis när jag stannar och det har han blivit jätteduktig på och lyssnar varje gång när jag går bredvid honom, ibland när han går bakom och jag stannar så är han påväg upp bredvid mig men då får jag flaxa lite med armbågarna så backar han tillbaka ;) och det brukar bara behövas första gången så förstår han sen.
Sprang med honom på några ställen också så han fick trava och även där var han jätteduktig att sakta av när jag gjorde det. Han lyssnade så himla bra när jag sprang baklänges framför honom också! varje gång kom han fram i trav när jag började springa, bäst var han :) han brukar ju annars ta några snabba skrittsteg innan han börjar trava.
Vi tränade lite grundövningar på den lilla parkeringen uppe vid tjärna också, lite vända upp och flytta bakdel. Han var lite mer okoncentrerad där men det gör inte så mkt^^
På tillbakavägen fortsatte vi med halterna och lite sånt.

Från i somras, Ace Tardee Ticken Povel. Usch vad jag vill ha sommar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0