banvallen

Igår tog jag och Ticken en tur bort mot svedje och ridskolan. Red i tränset barbacka, han blev typ helt förolämpad när jag skulle sätta på tränset, va?! bett?! jag kan faktiskt utan! så han stod först bara och halvsov och ville inte öppna munnen, jag typ men gubben då...pillade lite på tungan men han bara stod och sög på den,haha! så jag höll bettet mot munnen och väntade, till slut så öppnade han munnen och tog en djuuup suck^^ han typ: men jättekul att ha den här grejjen i munnen-.-
Hehe han var först lite loj men piggnade till efter en liten stund. Vi tränade lite öppnor längs svedjevägen och han var riktigt duktig och lyssnade ovanligt bra för skänkeln. Vi red ner över lägdorna så vi kom upp på banvallen. Travade lite där och tog en galopp på den enriktade vägen ovanför ridskolan. Det var sååå himla härligt! Han rullade på jättefint och jag lät honom hålla vilket tempo han ville, i den lilla uppförsbacken ökade han lite och när han kom upp sa han: nej nu får det räcka och saktade av till trav och bad honom sedan sakta av till skritt med endast sitsen innan nerförsbacken. Han har nog världens härligaste galopp när han väl kommer in rätt :)
Vid ridskolan var det typ helt dött, inte en kotte syntes till förutom några privathästar som stod i jordhagar...
Skrittade mest på tillbakavägen men travade här och där, han var rätt pigg men riktigt fin när han kom ner i ett lugnare tempo och jämn takt:) mysigt med en längre tur, det var ett tag sen.

bara för att han är så söööt, trots oskärpan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0