helgen

Tog en barbackatur i repgrimman i fredags. Gick över lägdorna och upp i skogen mellan hagarna. Tog sedan höger mot tjärn, där var det jättemkt folk på badplatsen som blängde på oss när vi gick förbi. Jag: hejhej! dom: *blängbläng* Blev bara en mysig liten skrittur.

I lördags så borstade jag bara igenom honom länge och väl, sköljde av honom lite på benen och under magen och gjorde flätor i manen, haha det gjorde jag mest för att jag hade tråkigt xD

Igår, söndag så släppte pappa av mig vid paddocken hos Källströms där Povel och Yvonne var och premiärtestade nya repgrimman. Fast när jag kom had hon släppt lös honom för han tyckte Källsträms "robotgräsklippare" var lite skum och stod och ville inte släppa den ur sikte.
Jag gick fram och tog på honom grimman igen och började med att försöka få hans fokus på mig och lite backaövningar och sådär. Han är jä*ligt dominant och på kan ja säga! om han kan går han bara rakt på utan att ha nån respekt. Så med honom blir det mycket övningar att bara försöka få hans fokus och respekt, och då ska man självklart respektera hans zooner tillbaka.
Körde sedan lite flytta bakdel och där var han riktigt känslig och duktig! alla är bra på olika saker :) Sedan ville jag få honom att sänka huvudet och la ett tryck i grimman neråt. Lättare sagt än gjort! Han är en riktig jävla tjurskalle när han vill,haha! Han typ: sänka huvudet?! No way jag står bra såhär, och tänk om det läskiga monstret där borta kommer och hoppar på mig vad gör du då?! hehe, men några gånger sänkte han huvudet enda ner till marken än fast det tog en j*vla stund. Gav oss när han sänkt huvudet en sista gång och sedan stått still och haft fokus på mig en stund, började sedan gå mot utgången och han smaskade nöjt :)

Sedan tog vi en ridtur bort på svedjevägen och vände efter en stund där, skritt och trav.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0