lastträning

Idag for vi och hämtade transporten som vi ska ha imorgon till Sörgården, så vi lasttränade lite.
Ja vad ska ja säga, det gick ju inte världsbäst xD från början gick det jättebra. Han ville inte ens gå upp på rampen först men sedan efter mkt: ett steg framåt, eftergift, ett steg framåt, eftergift så var han nästan ändå uppe flera gånger. Men sedan så lyckades skon fastna på nått konstigt sätt så den lossnade-.- och då tyckte han inte det var så roligt att gå upp på den längre, att det alltid ska gå fel på nått vis när jag är i farten!!!! allt kändes bara piss just då, och man var ganska trött efter att ha stått och hållt på länge.
Jag gjorde övningar så att han skulle tycka det är roligare att vara inne i transporten än utanför. Om han började backa så backade jag bak honom och flyttade sedan bakdel och andra "jobbiga" övningar. Det gick bra och han gick upp med bra fart flera steg, men ungefär vid bakhovarna tog det stopp nä dom var framme vid rampen. Några gånger var han helt uppe på rampen och halvvägs in. Efter några timmar var både jag och han ganska trötta, och han hade nästan helt stängt av för han var väl lite trött. Han lyssnade knappt på framåtdrivande på slutet. Jävla sko! heh.
Yvonne kom förbi för att titta till Povel också, efter lite till provande så ringde hon Jeanette som kunde komma och hjälpa till :)
Som sagt så hade han här stängt av och stod mest bara och halvsov och ville inte lyssna på framåtdrivande, men förstår att han blev trött, men samtidigt så kan man ju inte ge sig.
Till slut tog Jeanette fram lina och band fast i transporten och sedan tog vi den bakom rumpan. Efter några om och men gick han in och började genast äta på höet xD Vi tog ut och in honom några gånger till tills han gick in utan några problem. Så nu hoppas jag det går bra imorgonbitti, men det tror jag, nu vet han att den inte är farlig och att skon inte lossnar varje gång ;D heh nemen han är inte rädd egentligen han bara fånar sig litegrann men han blev nog lite chockad när den lossna.

nu kommer jag inte kunna skriva på 6 dagar, men förhoppningsvis blir det mkt bilder :)



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hoppas ni har en härlig vecka på kursen. I dag fick jag göra en uttryckning och skotta in Povel i transporten... han var klart tjurigare än Ticken, men in kom han till sist. :-))

2010-07-26 @ 14:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0