städning och ridtur

For till stallet direkt efter jobbet igår, for upp till Anki och pysslade med Ticken, smörjde in honom och lite sånt också. Cyklade sedan ner till stallet och tömde boxen och sopade ur sadelkammaren, nu är det alldeles tomt där så det nästan ekar :(
Sedan for jag upp till Anki igen och red ut med Hanna och Ace och Anki följde med och promenerade, snacka om att hästarna var loja, Anki kom typ två mil framför hela tiden, tror Ticken blev lite sur att han inte fick gå först, haha!
När vi skulle gå en stig som går mot Hamptjärn så kom det en tant från stigen bredvid och skulle in på sama stig som oss och sa: Kan hästarna gå lite fortare eller nått för jag är superallergisk! jag: men gå du då? åsså typ gick hon asfort förbi x) det var tydligen hon som skällt på Anki och Jennelie när dom var med hästarna uppe vid tjärn och badade. "kan hästarna gå lite fortare eller nått" haha!
Vi fortsatte uppåt mot tjärn iaf och Anki tog en genväg, haha! Vi körde en galopp uppför den breda stigen, fick göra en omkörning med Ticken för Ace ville inte :P verkligen superloja! När vi var nästan framme vid övergången så började Ticken tjura igen som vanligt när man är två! Ville ju att han skulle gå först så att han inte får som han vill, efter en stund så hoppade jag av och gick/småsprang över, han är så töntig för han tyker inte den är läskig egentligen x)
Vi körde en till galopp uppför vanliga galoppbacken och vände där uppe och mötte Anki igen på den lilla tjärnparkeringen. Då kom kvinnan från badplatsen och sa när hon gick förbi. Det är 19 grader i vattnet om ni vill bada! hah, får vi bada nu helt plötsligt, eller vi sa ju inte det men. Hon är säkert inte alls allergisk egentligen..
Den var typ halv nio när vi kom tillbaka till hagen. Fixade ordning hästarna och sedan vet jag inte vart tiden tog vägen, men den var iaf halv elva när jag for. Vi hade väl babblat på som vanligt i hundra år och tittat lite på hagstängslet och allt möjligt. När jag hoppat upp på cykeln kom jag på; just det jag har inte ätit nått sen lunch, haha! så kan det gå.

fick bli en bild på min lillkorv :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha fyfan för surkärringar! x)

2010-07-03 @ 00:25:29
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Anki

Tur för dig att du bara skrev att de va hästarna som va lojja....he he

2010-07-22 @ 14:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0