träning med repet

Igår gick vi ut på lägdan i repgrimman och jobbade lite från marken, han var så himla mysig och go :)
Började med lite flytta bakdelen mot mig. Till en början gick det inte så jättebra, han förstod inte riktigt, men sista gången tog han ett jättekliv åt sidan med bakdelen när jag tryckte med sticken, han förstår inte än när jag bara har den i luften eller nuddar med stringen.
Sedan tränade vi lite på byta varv på volten i trav när jag vänder mig åt motsatta hållet han är påväg åt. Det går jättebra och han förstår på en gång varje gång. Dock vill han gärna börja skritta och komma in till mig när han bytt varv så då får jag "tävla" ut honom med stringen lite. och direkt när han kommer fram i trav igen får han komma in.
Han var så himla gosig när jag kallade in honom, stod med sänkt huvud och ibland med mulen mot min mage och "blåste" på mig^^ han brukar oftast inte vara så gosig och vilja vända bort huvudet när jag klappar honom i pannan men nu på sista tiden så har han verklgen börjat tycka om det.
Vi gick ner över lägdan och sprang sedan tillsammans uppför, det tyckte han var kul och han var jättenöjd med sig själv när vi kom upp igen, haha!
Sedan då efter han kommit igång lite tränade vi lite galoppfattningar i vänstervarvet, ville att han skulle lyssna mest bara på mitt kroppsspråk, alltså att jag gör som en galoppfattning jag med. Han förstod verkligen vad jag menade och han försökte jättebra, men blev mest små "skutt", men det är nog inte långt borta nu att han ska kunna komma in i galopp själv när "jag gör det"
Vi avslutade efter det och efter att vi stått och gosat en stund,s ak kolla om jag kan ta med och filma nån dag, mamma har köpt en ny liten digitalkamera som man kan ha på magnus stativ så nu blir det förhoppningsvis bättre kvalité också:)

får bli en bild på Acean bara för att resultatet från sommarcupen kom upp idag och vi ligger 4:a i cupen :)


Kommentarer
Postat av: Anki

Så fin bild på Acean

2010-07-22 @ 14:33:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0