träning och skrittur

I tisdags gick jag/Ticken och Yvonne/Povel först till paddocken och jobbade lite från marken. Hjälpte Yvonne med lite övningar. Dom började med att köra igenom det dom gjort förut så jag gjorde några småövingar med Ticken medans. Tänkte att jag kanske kunde våga pröva mig på att flytta bakdelen mot mig. Det har ju inte gått så bra dom två,tre tidigare gångerna vi provat och vi har mest blivit förbryllade på varandra. Men igår så gick det över förväntan! Han flyttade inte för kroppsspråket eller utan att sticken nuddade honom men när jag la lite tryck med sticken mot rumpan på andra sidan så flyttade han mot mig två gånger, duktig! Gjorde även lite backa bakifrån, han var väldigt trött idag med så det blev lite halvhjärtat,hehe.
Sedan visade jag Yvonne lite skicka ut-övningar och hur hon ska göra för att få honom att gå kvar ute på volten runt henne utan att flytta ut bakdelen. Det är svårt att hålla ordning på alla ändar på repet och kroppssråket från början!
Jag prövade också lite med Povel för att se hur han var. Han är väldigt känslig för hur man står och så fort man råkar vända sig lite för mkt så skjuter han ut rumpan, så det är nyttigt :) Bad honom trava lite runt mig, han var mest koncentrerad på Tick som stod och jäste i skuggan men några gånger fick han till några fina "vända upp".
Efter en stund gick vi tillbaka la på sadeln och träns, eller jag tog en barbackatur i repgrimman. Måste lämna in sadeln snart :O Det blev bara en liten skrittur mot tjärn. När vi var tillbaka så tränade jag och Ticken lite nedåtsök på parkeringen, det var ett tag sen vi red "seriöst" i repgrimman men efter en liten stund så var han riktigt duktig och förstod.



Kommentarer
Postat av: Carin

Vilken läcker bild!! Det är verkligen sommar

2010-07-16 @ 11:02:26
Postat av: ida

tack! ja :D

2010-07-20 @ 18:45:10
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0