måndag ridskolan

Jag har varit väldigt seg på att uppdatera på några dagar, men kommit hem sent så har inte orkat helt enkelt.

Det var uteritt på ridskolan i måndags, tog med Acean iallafall. Vi red banvallen runt och sedan upp Vitsjövägen. Galopperade uppför där, red tvåa då och hon var riktigt lugn och lyssnade jättebra, det gick fort men hon var ändå lugn på nått sätt :)
Sedan körde vi hoppstigen 2 gånger, då red vi först. Första gången så tyckte hon det var lite konstigt att hon skulle hoppa över märkliga pinnar som låg tvärs över hennes framfart, och saktade in och hoppade från skritt på de första hindren,haha! men andra vändan hade hon förstått vad hon skulle göra och då tyckte hon det var superroligt och sprang på^^
Allt hade gått så bra, förutom att en i gruppen ramlade av på hoppstigen(oväntat) haha, nej förlåt nu var jag elak! men när vi var på väg neråt igen så stannade Camelia och Ace var lite piggelin bakom så hon som red tyckte att vi skulle gå om. När vi var jämsides så piper Camelia till och hoppar upp och kickar först mig på benet och sedan på Ace's bog/ben, hon började blöda, och det rann över hela benet.
Hon haltade inget och verkade inte så himla brydd när vi red tillbaka till ridskolan. Tog in henne i duschspiltan och sköljde av och fick hjälp att undersöka det och sånt. Det hade inte blivit så djupt som tur var och var kanske ett 2 cm långt jack, ser alltid värre ut när det blöder så mkt. Så jag kunde iaf rida hem och hon gick på precis som vanligt, fick rengöra lite när vi kom tillbaka också eftersom det börjat blöda lite igen.

Nu(onsdag) har det läkt riktigt bra och dragit ihop sig, dock lite varigt och svullet men hon haltar inte.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men åååå, det är ju typiskt!>.< Tur det inte blev värre... Gick det bra för dig då? :)

2010-06-03 @ 06:02:57
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: ida

ja, så himla typiskt!! blev så sur!

jag är ganska öm, men jag kan gå iaf, gör bara ont när jag böjer den, typ när jag ska ta på mig ridstövlarna, haha! men nu är det ju jämvikt på båda benen sen jag o ticken ramla iaf ;D

2010-06-03 @ 22:45:40
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0