Sommarcupen

Idag var det då andra deltävlingen av sommarcupen. Ace var helt otroligt duktig! superfin verkligen, så nöjd med henne :)
Dressyren var då först, LB:1. Hon var riktigt fin och lyssnade jättebra! Det enda som var lite problem var den ökade skritten som vi inte är ngn fena på direkt, blir antingen arbetsskritt eller trav ;) så jag satsade på vanlig arbetsskritt där istället för att riskera att slå över. Lite svårt med avsaktningen från mellangaloppen också men annars var hon super! Det blev 59,37% och det är jag såå nöjd över. Fick ca. 54% på LC:n förra gången. Hon blev inte rädd för startsignalen idag heller ;)

Sedan var det då hoppning 70 och 80 cm. Hon var duktig på framhoppningen dock lite taggad efter hindren som vanligt men bättre. När vi red i på banan så tyckte hon publiken på läktaren var lite småläskiga och gick på tvären, haha fåne! men så fort vi kom förbit där och galopperade mot start så blev hon koncentrerad. Det blev tyvärr en rivning på fjärde hindret, kom lite för nära hindret och det var ju bara mitt fel. Jag är ingen fena på avstånd och veta antal galoppsprång och sånt om jag säger så, vi bara kör och hoppas det går bra ;D
Hinder 1-7 var grund och 8-11 omhoppning så då slutade jag såklart efter 7:an eftersom jag rivit, men det fattade inte sekretariatet, utan jag galopperade runt på en volt och väntade på att dom skulle prata i högtalaren(typ: det blev fyra fel och tiden blabla) men det gjorde dom aldrig. Och när jag tittar mot sekretariatet sitter dom bara och titta konstigt på mig och tiden går fortfarande! Jag frågar nägra små funktionärer, visst rev jag?! och ja det gjorde jag. Efter jag tittat ut dom frågande lite till så säger dom: Om du får noll fel i grundomgången ska du fortsätta rakt fram på hinder 8. Men jag rev ju! Vad jag kan se har vi inte regristrerat nån rivning. Efter att jag frågat tjejerna vid hindret en gång till och jag sagt ännu en gång att jag rev så kom dom fram till att jag rivit. Tjejerna hade lagt upp bommen direkt efter så sekretariatet hade inte sett det, snacka om klantigt!

Sedan gick jag tillbaka in på framhoppningen och väntade på 80 och oroade mig för hur det skulle gå nu när allt blev så rörigt. Och jag hade värsta ångesten om jag skulle svänga innanför 3:ans hinder i omhoppningen eller ta ut svängen runt hindret, för det blev ganska snävt om man skulle vända innaför. Jag provade att hoppa ett räcke på framhoppningen och sedan vända snävt till höger direkt efter och det gick bra så då bestämde jag mig för att satsa lite, haha! fast jag hade blivit sjukt besviken på mig själb om det inte gått vägen ;P men som tur var så gjorde det det än fast jag höll på tappa stigbygeln i kurvan. Hon var toppenduktig på 80 cm och lyssnade jättebra! även om det som vanligt var lite si och så med avstånden :P
Vi låg etta jättelänge men mot slutet så kom Pauline och Blomman och snuvade oss på förstaplatsen med några hundradelar, men mkt grattis till dom :D och jag är sjukt nöjd ändå! en placering bättre än förra gången och med tanke på att vi aldrig har chans att träna utan bara far på tävling, hoppar två banor, far hem och väntar på nästa tävling typ så tycker jag vi var ganska duktiga, haha!
En superrolig dag :)

Ska lägga ut många bilder och film sedan också. Blev jätteledsen när jag kom hem och tittar på filmkameran och ser att det står no image!!! minneskortet måste fått nått fuck up för det fanns filmer innan, det vet jag eftersom jag kollade på dom och det står att det är tomt på datan också. Men som tur är så kunde Magnus fixa fram iaf några filmer med nått program. Så jag hoppas att alla går att hitta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0