inte långtråkigt här int

Idag slutade vi ganska tidigt så for till Ticken på dan. Gick till paddocken och gjorde lite övningar från marken. Började med lite inkallningsövningar, det gick riktigt bra! dock känner jag att det skulle vara behändligt med två sticks ibland. Tror jag köper några långa vanliga dressyrspön istället för en till stick som jag kan ha när jag tränar sånt, då det inte blir lika klumpigt :)
Gjorde lite flytta bakdel också, bara av att jag vinklar huvudet och tittar mot bakdelen, dock var han lite seg idag och jag fick vara lite övertydlig.
Backa bakifrån har han blivit jätteduktig på och några gånger backade han bara av att jag duttade i luften med sticken ovanför hans rumpa.
Det kom en regnskur mitt upp i alltihop också så då ställde han sig med rumpan mot blåsten så då ställde jag mig bredvid så stod vi där tills det blåst över, tog inte så lång stund så var det blått på himlen igen.
Hoppade upp och red en stund i halsring och med sticken en stund också. Behövde inte ta i halsringen nån gång nästan, han lyssnar mkt bättre på vikthjäperna och om jag sträcker ut handen åt det hållet vi ska och ibland lägger jag sticken mot halsen, här skulle det också vara bra med två sticks eller spön ibland. Halterna har han blivit suverän på också, behövde inte här heller ta i halsringen, utan satte mig bara lite tillbaka och förde fram benen en aning så stannade han på en gång, duktig!
När jag hoppat av så körde vi några yoga på varje sida, där var han väldigt loj och orkade knappt lyfta upp benet själv :P spanska skritten tyckte han däremot var roligare^^

Ikväll hade jag insläpp så jag gick till stallet med Wilma som sällskap. När jag fixat klart i stallet och släppt in ninis och diverse så gick vi ut på betet och hälsade på hästarna. Wilma tyckte som vanligt att dom var lite läskiga, Ace tyckte det var jätteroligt att gå bakom henne med nosen i backen och följa efter henne samtidigt som hon flåsade med näsborrarna. Ännu roligare var det att överraska henne när hon inte märkte nått och puffa Wilma i rumpan så hon sprätte till i luften, haha!
Efter att ha stått och gosat med en ovanligt mysig Ticken en stund så gick vi och Wilma upp mot tjärn en sväng och tillbaka. Tog sedan in dom. Som tur var så kunde mamma komma och hämta oss för det hade börjat blåsa ännu mer och jag var ganska trött i fötterna efter att ha gått så mkt, fast jag tror faktiskt det var Wilma som blev mest glad över det, nu ligger hon här bredvid och snarkar ;D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0