bästaste Tick

Idag var vi lediga liksom imorgon, så skönt, en bra anledning till att välja media ;D Jag och Ticken gick till paddocken och jobbade först lite från marken, både med rep och löst. Han var helt underbar och lyssnade toppen och gick inte iväg en enda gång :)
Jag filmade också, dock vet jag inte hur det blev eftersom jag prövade med nån ny kamera som vi hade här hemma utan display så jag kan inte se vart jag filmar, haha! och så krånglade den några gånger så jag visste inte om den filmat överhuvudtaget, menmen vi får se ;)
Vi tränade lite flytta bakdelen mot mig och det blev framsteg om än ett väldigt litet! han lyfte lite på bortre bakhoven och gjorde en tendens till att flytta den under sig så då släppte jag trycket och han fick beröm/vila. Vi busade lite också, eller typ sprang runt och fintade honom, från början var han lite små seg men ibland så travade han på och slängde sig åt sidan/hoppade undan när jag kom jämsides, första gången han busat lite mer på riktigt så det var kul att se :)
Gjorde några bugor också som vi inte gjort på jag vet inte hur länge, dom första två var lite knaggliga men den sista var riktigt fin. Spanska skritten går framåt också, jag behöver inte "locka" honom framåt lika mkt efter varje kliv utan han har fattat att han ska fortsätta framåt, dock gör vi fortfarande bara ca. 3-4 steg på rad. Sakta men säkert så han inte blir uttråkad, vilket han kan bli ganska fort, så man får hitta nya sätt att motivera honom hela tiden ;P Det är skillnaden motför tex. Ace, henne kan man göra samma sak med hundra gånger utan att hon tröttnar ;)
Red lite i halsringen också och han var ännu duktigare än i förrgår, lyssnade super på vikthjälperna och missuppfattade inte en enda gång åt vilket håll vi skulle^^ Försökte oss på lite spansk skritt från ryggen också, det gick sådär, men han försökte verkligen förstå och det är ju huvudsaken :)
Vi gjorde lite allt möjligt helt enkelt, så ni får väl kolla på filmen när den kommer, om man nu ser nått ;D

Fick föresten världens bästa erbjudande ikväll! Att få vara medhjälpare på första lägret på Sörgården nu den 12/6-19/6, gissa om jag blev glad? detta har typ varit mitt drömsommarjobb sedan två år tillbaka!! Sörgården är alltså stället där jag brukar fara på läger och kurser på sommaren, där dom håller på mkt med NH och CR.
Men eftersom allt har jävlats med mig under hela våren så ska detta såklart inte vara ngt undantag! problemet är att jag har sommarjobb på Akzo under denna vecka och fyra till. Så imorgon ska jag ringa dit och kolla om jag skulle kunna få börja jobba där en vecka senare, vad är oddsen? typ noll skulle jag tro :(

en bild tagen idag uppifrån Anki med den konstiga kameran, den svart klumpen är Povel, sedan Ace och Ticken står och gömmer sig i skuggan till höger om Acean ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0