kolla stallplatser

Igår så tog vi en liten mysig barbackatur upp mot tjärn och lite runt där. Vi skrittade mest och tog det lugnt men travade lite uppför en backe. Han lyssnade jättebra och gick över övergången över utloppet från tjärn utan några som helst problem. Det är olika dagar, ibland vill han inte alls gå över och ibland går han över som ingenting ;P

På kvällen så träffades jag och Carin och pratade hur vi ska göra med Ticken och stallplats och allt och sedan for vi, Anki och Yvonne och kollade på ett stall i Överhörnäs. Det var ett fint stall med många boxar, varmvatten, spolspilta och allt sånt. Dock ingick det inte in och utsläpp som kan bli lite krångligt när det är så långt ifrån, men ett jättefint stall med jättestora hagar.

Nu imorse så for jag och Anki och tittade på ett annat stall som dom hade varit och tittat på i måndags, också i Överhörnäs. Det är ju inte alls lika nytt och samma sorts stall som det andra men ändå lite småmysigt. Och vi får måla om och göra om som vi vill. Där var det två boxar, typ kalvboxar, och in och utsläpp, hö och spån ingår. Finns en liten ridbana några hus längre bort och en lägdan som skulle plogas upp på vintern. Och gubben verkar sjukt snäll och gullig.
Och det bästa är att om det blir så att Yvonne hamnar i det första och jag och Anki i det andra så är det bara några lägdor mellan dom så att vi fortfarande kommer kunna rida tillsammans :)

Jag hoppas att allt blir bra och löser sig, just nu oroar man sig mest hela tiden, jag kommer sakna hallbacken sjukt mkt!

Just det, glömde säga! det gick att jag började jobba en vecka senare på Akzo så att jag kan jobba som medhjälpare på lägret på Sörgården. Gissa om ja vart glad :D

Kommentarer
Postat av: mormor Anita

Lantstället strax ovanför, där ni tänker ha hästarna, är både din och min släktgård/bondggård. Min morfar och mormor, Anders och Emma Wiberg, köpte stället omkring 1920 och det har drivits av släkten, senast min kusin Sixten, till för ca 6 år sedan, under hans tid utan djur. Där har jag varit många gånger /som barn förstås/ och hoppat i hö och klappat kossor och kalvar.

2010-06-13 @ 10:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0