ännu en härlig dag

Ledig idag med, så blev att fara till stallet, surprise ;D
Tog med kameran så innan jag tog in Tick så fotade jag hästarna i hagen litegrann, eller det blev ju ett antal bilder, som det brukar bli när jag är i farten, även om jag bara tänkt ta några stycken-.-
Gick till paddocken, jag älskar den, så mysig på ngt sätt och perfekt om man ska jobba från marken. Vi har knappt kunnat vara där nått i vinter pga. av all snö, fortfarande mkt men har hårdnat lite så att det gick hyffsat att gå.
Det första han gjorde nä vi kom in var att lägga sig ner och rulla i snön^^ när han rest sig upp så tog jag loss repet och skickade iväg honom, då hittade han ett nytt ställe att rulla sig på, söten :)
Började med lite löst, han var lite seg idag så jag fick "driva" på honom ibland(snurra med repet,ej på honom) Gjorde "övningen" att han får gå hur han vill, men om han inte håller sig runt mig utan gå tex. längs staketet i andra änden så måste han vara i rörelse, inte stå stilla. Men om han kommer då kommer in till mig så får han vila. Hna har börjat fatta riktigt bra och vänder upp och kommer in så fort jag bad om det även om han tycker det är lite drygt att gå i den djupa snön i mitten, är lite upptrampat på spåret.
Tränade lite buga också, försökte få honom att stanna kvar nere lite längre, det gick hyffsat, får träna mer.
När jag jobbat lite mer löst med honom och han ställde sig bredvid mig på ett ställe där det var lite djupare snö där han skönk ner, så passade jag på att hoppa upp eftersom jag kunde stå ovanpå snön :) gjorde en halsring av repet. Det blev mest halt-träning eftersom han helst inte vill svänga ifrån spåret till djupsnön, han lyssnade jättebra :)
När vi gått tillbaka in i mitten igen och jag klivit av så stod vi och myste en lååång stund. När jag satte mig ned så sänkte han huvudet och hade mulen alldeles vid mitt ansikte. Så mysigt att sitta där och känna hur han blåser ut varm luft^^

Tog lite bilder i paddocken också, men dom kommer ut en annan dag :)






Kommentarer
Postat av: yvonne

Hej,du är så duktig, blir sugen att träna Povel, men det verkar svårt.

2010-03-17 @ 09:02:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0