bra och dåliga nyheter

Idag så fortsatte vi med lastpallsträningen.
Från början så kraffsade han mest bara på den och ville gärna tränga bredvid när jag skickade över honom. Så jag fick säga till honom ibland att inte vika mot mig. Tog ganska lång tid innan han väl gick över idag och en gång hoppade han tom. över den x)
Jag reagerade ingenting utan gick bara runt och började om, för att han skulle frstå att han faktiskt inte skulle hoppa över. Vi tog det lite lugnare nästa gång och han ställde sig med båda frambenen på pallen och stod där tills jag bad honom om annat^^ Han vill dock fortfarande vika åt sidan om jag bad honom att fortsätta framåt istället för att backa ner igen.
Jag gick med honom en liten svängom på ridplan och gick sedan mot den igen som om ingenting var där, och då gick han över, om än lite tveksamt. Men i slutet så gick hn över riktigt fint :)

Fick veta en riktigt hemsk sak idag :( När jag sökte om att bli medryttare så provred jag också en annan häst förutom Ticken. Ägaren till den hästen har omkommit i en ridolycka :(
Hon hade ridit själv och hästen hade kommit springandes hem(Billsta). När dom hittade henne så kunde dom inte få henne tillbaka till medvetande, troligtvis brytit nacken :(
Känns så himla tragiskt, att ett liv bara kan ta slut sådär tvärt! Jag har mött henne och hejjat på henne flera gånger när jag varit ute med Ticken. Hon hade hästen på Svedjevägen.
Usch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0