busväder

Mer snö!!! Usch!!! har snöat hela dagen -.-
Ticken var ganska blöt när jag tog in honom, borstade av honom snön och det mesta vattnet och ensilaget som han alltid sprider ut över hela ansiktet och halsen ;) La på honom fleecetäcket och "gnuggade" lite så lite vatten skulle sugas upp och lät honom stå med det på inne medans jag mockade och gjorde klart.
Ställde honom lös med grimman på i "hovslagarspiltan". Han stod där snällt men fick ibland för sig att ta ett steg framåt när jag inte såg, synd att du har järnskor gubben ;D men då kunde jag bara "vifta" med handen så backade han tillbaka igen.
Efter en stund fick han för sig att gå in i Ace's box, jag gick och backade tillbaka honom. När han backat tillbaka så skickade jag in honom(visa med handen) i Ace box. Jag gjorde alltså hans idé till min idé, han blev liksom: meh jaha får jag gå in? :D Han var ett tag där och nosade och lånade hennes kliplatta, det var skönt tyckte han! Sedan gick han tvärs över gången in till Korkens box och stod där en stund tills han till sist bestämde sig för att det kanske ändå var bättre i Ace box :P
Då hade jag mockat klart och bad honom följa efter mig in i spiltan igen och vända upp. Tog av honom fleecen och han hade torkat upp någorlunda. La sedan på utetäcket och vi gick ut i hagen igen.

gissa om jag längtar tills man kan vara i paddocken igen...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0