mysdag

Hade utsläpp så var i stallet runt åtta. Jag mockade alla boxar medans Ticken fick vara ute och äta en stund.
När jag skulle gå ut och ta in honom så kände jag helt plötsligt att jag var väldigt trött xD så jag satte mig ner på en silagetuss mitt i hagen. Det var så mysigt med morgonsolen, fåglar som kvittrade och fyra hästar som står och tuggar nöjt, vårkänslor! skulle kunnat sitta där hur länge som helst, och det gjorde jag ju typ också, nästan en timme satt jag där :O då var jag tvungen och masa mig upp, tog in Ticken och började göra iordning honom.
När Yvonne kommit och hästarna var klara så for vi ut en sväng, eller rättare sagt drygt 2 h. Vi red mot Svedje och bort till ridskolan runt banvallen. Perfekt underlag där, eller inte som det brukar vara men om man jämför med grusvägarna. Tog en galopp bakom Povels travartrav på vägen mot ridskolan och på tillbakavägen(fortfarande på banvallen) galopperade jag först och Povel travade efter. Han galopperade jättefint idag, och sökte sig neråt ibland :)
En jättehärlig tur i toppenväder!

en mobilbild i motljus från idag, men så går det när man inte orkar resa sig upp för att fota från andra hållet (y)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0