blandat

Idag så gick jag till ridplan med sadeln, det bettlösa fast tog bort tyglarna och longeringslinan. Testade "tömköra" honom litegrann. Satte fast ändarna av repet i varsin ring som sitter på nosgrimman och trädde dom genom stiglädren(stigbyglarna uppdragna) så att repet liksom hölls uppe men kunde ändå löpa genom lädren. Då blev det som tömmar som jag kunde gå och hålla i bakom.
Först tyckte han jag var lite märklig som bad honom att gå framför mig hela tiden och började som snurra runt och vända upp med huvudet mot mig. Men ganska snart så förstod han och vi kunde ta det även i trav efter en stund. Han lyssnade jättebra på förhållningar och framåtdrivande men ibland blev det lite missförstånd om till vilket håll vi skulle, jag måste bli lite tydligare med mina signaler. Jag tror han tyckte det var lite kul att få gå före, om inte annat så är det ju bra med lite omväxling ibland :)
Vi höll inte på så länge med det så efter en stund tog jag bort linan, hoppade upp och red en stund i halsringen. Det gick väl sådär hyffsat bra. Det gick faktiskt bäst i traven, där gjorde han riktigt fina vändningar och lyssnade bra!

Idag har det flyttat in två nya filurer hem till mig, två Gerbiler :) Just nu ligger dom inne i sitt lilla hus och sover men dom har haft fullt upp att undersöka alla nya grejor och sprungit runtrunt så dom är nog ganska slut nu ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0