lösträning

Idag blev det lite löst i paddocken igen. Gick lika bra idag. Han lyssnade riktigt fint på dom flesta inkallningarna och när jag bad honom sluta äta.
Fortsatte att träna lite på volten runt mig, när han gått nästan halva varvet så gled han iväg och tog sikte på gräset ;) men då prövade jag att höja armarna och stanna(kommandot jag har för halt från marken) och då stannade han, än fast jag stod flera meter bakom honom! jag blev nästan lite chockad, trodde inte han skulle släppa gräset ur sikte,han fick massa beröm och då vände han upp och kom in till mig igen. Lät honom sedan gå till gräset och äta lite. Gjorde några till försök på volten sedan också.
Tränade lite på backa när jag står bakom honom också, började med att lägga sticken ovanför hans rumpa och "dutta" i luften och sedan ta lite i svansen om han inte reagerar på det. Gick riktigt bra och han backade, dock inte på bara "duttandet" men det är typ andra gången vi tränar med det kommandot också, så det kommer väl:)
Tränade lite på spanska skritten en liten stund också som vi inte tränat på ett tag faktiskt, gick jättebra och han tycker han är skitcool när han donkar benen i marken, haha^^
Gjorde några yogor också på varje sida, han var inte så pepp på det idag men han gjorde några fina.
Han har verkligen blivit duktig på att komma in i trav när jag börjar småspringa, för ett tag sen var det ett himla smackande från min sida men nu räcker det oftast med att jag bara börjar småspringa lite på stället så förstår han. Sprang om honom så jag kom framför honom och då sprang han efter och tyckte det var roligt.
Efter en sista gräspaus så travade/sprang vi mot grinden, det var nog favoriten på hela passet, haha ;D gick ut på lägdan en stund och betade också.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0