Tick och Ace

Idag gick vi och satte oss ute på lägdan, eller jag satt och Tick betade. Satt och var ledsen över att stallet ska stängas ner, såå tråkigt!
Gick på promenad upp till tjärn efter en stund. Jag kravlade upp från en stubbe och gjorde halsring av grimskaftet när vi kommit upp för backen på skogsvägen. Han lyssnade jättebra och gjorde halt om jag satte mig lite tillbaka. Gick ner till badplatsen och sköljde av de leriga fötterna och han tog en liten drickpaus.
Började sedan lunka tillbaka, hoppade av innan vi kom ner till vägen och vi gick över lägdan hem igen. Lät honom beta en stund till innan vi gick tillbaka in i stallet igen, mysig dag trots allt!

Lånade Acean idag också. Vi gick till paddocken som såg ut som en lerpöl på vissa ställen. Var fortfarande hinderstöd och bommar framme så vi skuttade och travade över lite travbommar. Travhoppade kanske 50 cm eller nått och hade ett litet hinder på kanske max 30 cm som vi klev över några gånger också.
Hon var riktigt lugn och lyssnade bra, synd att paddocken är så liten bara, fast det finns fördelar med det också när man jobbar löst:). Gjorde lite skänkelvikningar på diagonalerna också och hon var riktigt duktig där med. Jobbade lite på volten också på halvlånga tyglar, duktig igen!

ni får denna söta bilden på Tick och Ace igen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0